streda 27. októbra 2010

W4 - riešenie zadania I2


Človek, ktorý je bežným používateľom internetu a vytvára si kontá na rôznych portáloch a stránkach ani netuší, že všetky informácie sú cez Internet prístupné a môžu byť aj zneužité. Tento nový poznatok ma motivoval k riešeniu práve tohto zadania.
Čo všetko je možné o sebe zistiť na "Webe" a ako jednoducho, ma veľmi prekvapilo.
Svoju IP adresu som zistil s využitím stránok, ktorých link je v študijnom materiály.
Keď ju už poznám, nebol problém sa dopátrať po providerovi, jeho mene, adrese a polohe, s použitím stránky http://www.db.ripe.net, ako aj po základných geografických a demografických informáciách o Slovensku.   
Inštalovanie GoogleToolbaru nie je zložité a po prihlásení na Google account som sa dostal k štatistikám o mojich prístupoch a celkovej aktivite na Webe. V decembri minulého roka som okrem poštových serverov veľa vyhľadával informácie o tovaroch, ktoré som plánoval nakúpiť ako vianočné darčeky, aj keď na poslednú chvíľu. S tým súvisí aj návšteva internetových obchodov.
Z histórie prehľadávaných stránok som niektoré vymazal, aby som si precvičil túto možnosť.
V trendoch som získal prehľad o vyhľadávaní, jeho intenzite, výrazoch a vyhľadávačoch.

Po založení mailovej schránky na gmail.com som vyskúšal odosielanie a prijímanie pošty, ako aj vyhľadávanie výrazov v mailoch, čo funguje veľmi efektívne a oproti iným mail serverom môže byť veľkou výhodou. S kontextovou reklamou som mal spočiatku problém, ale keď som si poslal mail s konkrétnymi heslami, zobrazili sa mi odkazy s podobnou tematikou.
S aplikáciou GoogleMaps som už niekoľkokrát pracoval, tak nebol problém s nastavením východiskovej pozície a vyhľadaním trasy do Prahy.  Cez Street View som si prezrel Michalskú bránu v Bratislave a trošku si zaspomínal na časy dávno minulé...

Táto úloha patrila k tým, ktoré mi ukázali ďalšie možnosti využiteľné v bežnom živote...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára